torstai 9. tammikuuta 2014

Loppiainen Tallinnassa..

Nyt on vihdoinkin matka väsymys poistunut ja on hyvä aika kirjoitella meidän (visujen) kauan odotetusta Tallinnan reissusta..Eli:Hyvin nukutun yön jälkeen (alle 2 tuntia unta..)Kirsi M-M saapui hakemaan mut kotoa loppiaisaamuna kello 3.30,ajoimme heille Uotilaan,josta Kirsin isä nappasi meidät kyytiin kun oli niin ystävällinen että lupasi viedä meidät Euraan,siihen aikaan.Kiitos hänelle!
Oltiin ensimmäisinä!Euran matkahuollolla,jossa Niinimäen pikkubussi meitä jo odottelikin..Kohti Helsinkiä ja terminaalia lähdettiin 4.30.Olin ajatellut että bussissa on hyvä torkahtaa kun aikaa on,niin jaksaa sitten paremmin,mutta eipäs uni tullut vieläkään,vaikka kovasti väsytti.Laiva Tallinnaan lähti 8.30 ja en varmaan eläissäni ole noin rauhallisissa merkeissä ollut risteilyllä;)
vaikka klovni Sebastiankin yritti meitä parhaansa mukaan viihdyttää..:D

Naurua silti riitti niinkuin meidän porukalla aina,tilanteesta riippumatta.Tehtiin päätös että mennään ihan ekana syömään kun päästään perille,ja yhdentoista jälkeen oltiinkin jo Tallinnan vanhassa kaupungissa etsimässä ravintolaa,ensimmäisessä paikassa johon mentiin ei saanut kuin aamupalaa ja vasta myöhemmin ruokaa.Sen jälkeen porukka jakautui kahteen eri ravintolaan,minä,Kirsit ja Kari suunnattiin LIISU JUUREKSEEN,loput V.Toomasiin.Listalta valkkasin pitkän pohdiskelun jälkeen:Küpsetatud lõhe kartuli- kurgisalati ja meejuurviljadega,ja hyvää oli vaikka annos ei ollut kummoisenkaan näköinen.

Meinasin ihan unohtaa sen reissun pääpointin..Joulutorin!Todella pikainen kierros ennen syömään menoa,tosin enempää ei tarvittu, pieni pettymys jäi,kun ei ollut lunta joka olisi tuonut varmasti saman tunnelman torille kuin mitä kuvissa oli ollut.Myynti tarjontakin oli valitettavasti sitä mitä yleensäkin,käsitöitä jne..ei siis mitään kovin ihmeellistä...Eniten tykkäsin isosta joulukuusesta,jossa oli ihan valtavasti viestejä Joulupukille.

Matka jatkui SUPERALKOON,pitihän sieltä kotiin viemiset hakea kun mahis oli... maistiais-pisteet oli tietty pakko hyödyntää,eihän sitä muuten tiedä mitä uutta edullista on tarjolla ;)
Tunnelma muuttui bussissa hilpeäksi kun jatkoimme matkaa,kohteena aivan valtavan kokoinen ostoskeskus:Rocca al Mare,aikaa vietettäväksi siellä oli kolmisen tuntia,mutta eihän se riittänyt kuin muutaman liikkeen pikaiseen läpikäyntiin ja kupposeen kahvia..Niin ja tietysti bongattiin myös pari näyte-ikkunaa jotka jäi erityisesti mieleen...

Sitten olikin jo aika lähteä kohti satamaa,lähtö Helsinkiin klo.18.45(Eckerö Line/Ms Finlandia),Helsingistä Huittisten kautta Euraan ja siellä odottikin mieheni joka sitten toi meidät(Kirsi M-M:n ja minut) kotiin.. nukkumaan noin klo.02 ja aamulla kouluun..
Kiitos vielä kaikille mukavasta matkasta :)